Giulia

Saman tunteen kaksi puolta

Tekniikka

KEHITTÄMÄSSÄ INNOVATIIVISIA TUNTEITA

Vaikka uudessa Giuliassa onkin kaikki edistyksellisen turva- ja viihdetekniikan varusteet, tarpeeton on jätetty pois. Auton hallinta on selkeää ja intuitiivista. Se kohdistaa kuljettajan huomion turvallisesti tiehen ja perustaa auton hallinnan ihmisen ja koneen symbioosiin: näin ollen auton ja kuljettajan välillä ei todellakaan ole rajoja

Turvallisuus

TURVALLISUUS JA JÄNNITYS VAKIONA

Puhtaan ajonautinnon lisäksi Alfa Romeo Giulia tarjoaa myös erinomaiset turvajärjestelmät.
Alfa Romeo Giulia sai 5 tähteä Euro NCAP -turvallisuusluokituksessa saavuttaen 98% pistettä aikuismatkustajien turvallisuudessa, mikä on kaikkien aikojen korkein saavutettu pistemäärä.

Vakiona kaikissa Giulia-malleissa on etutörmäyksen varoitusjärjestelmä (FCW), automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEB) jalankulkijoiden tunnistuksella sekä kaistavahti (LDW). Lisävarusteena on saatavissa myös kuolleen kulman tunnistin (BSM).

Integroitu jarrujärjestelmä (IBS)

AUTOMAAILMAN ENSIESITTELY

Uudessa Giuliassa on ensimmäisenä maailmassa uusi sähkömekaaninen järjestelmä, joka yhdistää ajovakauden hallintajärjestelmän ja perinteisen jarrujärjestelmän komponentit samaan ainutlaatuiseen sähkömekaaniseen yksikköön. Integroitu jarrujärjestelmä optimoi painojakauman ja vähentää jarrupolkimen sykkimistä, minkä lisäksi se antaa välittömän palautesignaalin ja mahdollistaa näin ennätyksellisen lyhyen jarrutusmatkan: 100 km/h nopeudesta nollaan vain 38,5 metrin matkalla.

Infotainment

INTOHIMO SINUN KÄSISSÄSI

Uudessa Giuliassa on kokonaan uusi infotainment-järjestelmä, johon kuuluu 6,5 tuuman teräväpiirtonäyttö, Bluetooth, USB ja ohjauspyörän säätimet. Käyttöliittymä on toteutettu intuitiivisella Rotary Pad -käyttölaitteella. Tilauksesta infotainment-järjestelmään saa Connect 3D Nav 8.8″ -navigaattorin, DAB-vahvistimen ja ajotietokoneen 7 tuuman LCD-värinäytön. Uuteen Giuliaan on saatavilla myös edistyksellinen ajonautintoa täydentävä Sound Theatre -äänentoistojärjestelmä, johon kuuluu 10 kaiutinta subwoofer mukaan lukien.

Dynamiikka

TINKIMÄTÖN AJAMISEN NAUTINTO

Aidon Alfa Romeon rakentaminen on kuin suunnittelisi auton ilman kompromisseja, mikä merkitsee kuljettajalle intuitiivista, joskin turvallista ajokokemusta. Uusi Giulia ei ole vain porrasperäinen auto, joka tuottaa mahtavaa dynaamista suorituskykyä, vaan se merkitsee myös intohimoa, jännitystä ja aitoja elämyksiä. Nämä tunteet nousevat esiin mekaanisista ominaisuuksista: takavetoinen alusta, optimaalinen painojakauma, erinomainen jousitusratkaisu ja vertaansa vailla oleva tehon ja painon suhdeluku.

Takaveto

DYNAMIIKKAAN SULAUTUNUT JÄNNITYS

Takavedon paluu yhdessä tarkan ja täsmällisen ohjauspyörän kanssa edustaa aidolla tavalla urheilullista ja mukavaa ajonautintoa. Matkustamon takaosa on suoraan vetävien pyörien päällä ja tasapainotettu pituussuuntaisesti alumiinirunkoisen moottorin ja hiilikuituisen vetoakselin kanssa. Sen kaikki teho välittyy tiehen Giulian optimaalisen painojakauman ansiosta.

Uusi Alfa Link™ jousitus

VAPAUTUNUT INTOHIMO TÄYDESSÄ KONTROLLISSA

Uusi Giulia on varustettu uudella patentoidulla Alfa Link™-jousitusratkaisulla. Etupyörien kaksoistukivarsi puolikiinteällä ohjausakselilla pitää etupyörät täysin kohtisuorassa tien pinnan suhteen jopa nopeissa kaarteissa, mikä parantaa ohjauspyörän lineaarista vääntövastusta 20 % ja vähentää aliohjautumista. Takajousitus neljällä kokopitkällä ja yhdellä puolipitkällä tukivarrella antaa luokkansa parhaan käsittelytuntuman (vaakasuora pito) ja tarjoaa samalla ensiluokkaista mukavuutta.

ALFA ™ DNA

ASETTAUDU UUTEEN TUNTEESEEN

Alfa™ DNA toimii moottorin parametrien mukaan ja mukautuu kaasupolkimen, jarrun, ohjauspyörän, moottorin ja Alfa™-aktiivijousituksen (jos varusteena) liikkeisiin valitun ajotyylin perusteella. Dynamic reagoi herkemmin jarrupolkimen ja ohjauspyörän liikkeisiin urheilullista ajotyyliä varten. Natural on mukavuutta korostava jousitusasetus antaen tasapainoa jokapäiväiseen ajamiseen. Advanced Efficiency maksimoi energian säästön ja dynaamisen tehokkuuden.

Tehokkuus

INNOVAATIO SAA AIKAAN ERINOMAISTA TEHOKKUUTTA

Hiilikuituinen vetoakseli ja alumiinirunkoinen konepelti, ovet, moottori, jousitus ja jarrusatulat: uudessa Giuliassa on aivan uudella tavalla optimoitu painojakauma. Nämä valinnat parantavat tehokkuutta ja ajodynamiikkaa sekä vähentävät merkittävästi polttoaineen kulutusta ja päästöjä.

Aerodynamiikka

VIRTAVIIVAINEN SUUNNITTELU

Uuden Giulian aerodynaaminen suunnittelu ja testaaminen tuulitunnelissa on tuottanut erinomaista tulosta. Sen Cd -arvo on 0,25. Varsinkin korin alapuolinen suojaus ja tuulenohjainlevy parantavat ilmavirtausta auton alla kuten myös takaosan aerodynaamista virtauksen hallintaa, minkä ansiosta turbulenssia on vähemmän ja dynaaminen tehokkuus huippuluokkaa.