Giulia Quadrifoglio

Tärkein komponentti on tunne

Tekniikka

EDISTYKSELLISIÄ INNOVAATIOTA

Uuden Giulia Quadrifoglion tekniset uudistukset parantavat suorituskykyä ja antavat erinomaisen ajamisen nautinnon. Ihmisen ja koneen suhde on aina kaiken innovoinnin ydinajatus ja tavoitteena onkin kehittää auto, joka on kuljettajan kehon, mielen ja sielun luonnollinen jatke.

ALFA™ CDC

HALLINTA MERKITSEE VOIMAA

Uuden Giulia Quadrifoglion hallitsevana ominaispiirteenä on sen ajodynamiikka. Alfa™-iskunvaimennusjärjestelmä (CDC) on moduuli, joka yhdistää ajonvakautusjärjestelmän, Alfa™ DNA Pron, Alfa™-aktiivivoimanjaon, Alfa™-aktiivi-ilmanohjauksen, integroidun jarrujärjestelmän (IBS) ja Alfa™-aktiivijousituksen sekä ohjaa tietyt tehtävät näille jokaiselle laitteelle parhaan dynaamisen suorituskyvyn saavuttamiseksi.

Turvallisuus

HUIPPULUOKAN INNOVAATIOT TURVALLISUUTEEN

Uusi Giulia Quadrifoglio yhdistää aidot ajamisen tunteet ja johtavat turvajärjestelmät, jotka takaavat, että kuljettaja ja matkustaja voivat tehdä matkaa rennosti ja mukavasti. Etutörmäysvaroitusjärjestelmä (FCW) ja autonominen hätäjarrutus (AEB) jalankulkijan tunnistustoiminnolla, kaistavahti (LDW) ja nopeusrajoittimella varustettu vakionopeudensäädin ovat kaikki vakiovarusteita.

IBS

INTEGROITU JARRUJÄRJESTELMÄ

Uudessa Giuliassa on (ensimmäisenä maailmassa) uusi sähkömekaaninen järjestelmä, joka yhdistää ajovakauden hallintajärjestelmän ja perinteisen jarrujärjestelmän: integroitu jarrujärjestelmä (IBS). Se optimoi painojakauman ja vähentää jarrupolkimen sykkimistä, minkä lisäksi se antaa välittömän jarrupolkimen palautesignaalin ja mahdollistaa näin ennätyksellisen lyhyen jarrutusmatkan: 100 km/h nopeudesta nollaan vain 32 metrin matkalla.

Infotainment

INTOHIMO SINUN KÄSISSÄSI

Uudessa Giulia Quadrifogliossa on vakiovarusteena täysin uuden sukupolven infotainment-järjestelmä, johon kuuluu 6,5 tuuman teräväpiirtonäyttö, Bluetooth, USB, ohjauspyörän säätimet ja ajotietokoneen 7 tuuman LCD –värinäyttö. Käyttöliittymä on toteutettu intuitiivisella Rotary Pad -käyttölaitteella. Tilauksesta infotainment-järjestelmään saa korkeatasoisen 8.8″ Connect 3D Nav -navigaattorin, digitaaliradion (DAB).
Uuteen Giulia Quadrifoglioon voi saada myös Harman Kardon™ -äänentoistojärjestelmän, johon on kanavoitu 900 W tehot 14 kaiuttimelle mukaanlukien kaksi takakaiutinta ja yksi subwoofer.

Dynamiikka

VOIMANSIIRRON TASAPAINOA

Uusi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio on enemmän kuin kokoluokkansa parhaan teho/paino-suhteen työnäyte, se on osoitus siitä, kuinka tätä voimaa tulee käyttää. Sen täydellinen 50:50 painojakauma antaa ihanteellisen tasapainon ja tuo esiin takavetojärjestelmän edut etumoottorissa ajoneuvossa. Yhdistämällä takavedon Giulia Quadrifoglion eteen asennettuun 6-sylinteriseen moottoriin Alfa Romeon suunnittelutiimi on onnistunut erinomaisella tavalla jakamaan painon koko alustalle.

Uusi Alfa Link™-Jousitus

PATENTOIDUT DYNAAMISET RATKAISUT

Uusi Giulia on varustettu uudella patentoidulla Alfa™-tukivarsiratkaisulla: etupyörien kaksoistukivarsi puolikiinteällä ohjausakselilla ja takajousitus neljällä kokopitkällä ja yhdellä puolipitkällä tukivarrella.
Etupyörien kaksoistukivarsi puolikiinteällä ohjausakselilla pitää etupyörät täysin kohtisuorassa tien pinnan suhteen jopa nopeissa kaarteissa, mikä parantaa ohjauspyörän lineaarista vääntövastusta 20 % ja vähentää aliohjautumista.
Takajousitus neljällä kokopitkällä ja yhdellä puolipitkällä tukivarrella antaa luokkansa parhaan käsittelytuntuman (vaakasuora pito) ja tarjoaa myös ensiluokkaista mukavuutta.

Voimanjako

ALFA™-AKTIIVIVOIMANJAKO

Uusi Giulia Quadrifoglio on varustettu innovatiivisella järjestelmällä, joka takaa optimaalisen voimanjaon taka-akselille, mikä on mahdollista kaksi kytkintä sisältävän elektronisesti ohjatun tasauspyörästön ansiosta. Tuloksena on parempi pito ja turvallisempi hallinta suurillakin nopeuksilla, kaarteissa ja kaiken tyyppisillä tien pinnoilla.

Aktiivinen Ilmanohjaus

ALFA™-AKTIIVI-ILMANOHJAUS

Uusi Giulia Quadrifoglion ainoa porrasperäinen auto maailmassa, joka on varustettu Active Aero -ilmanohjaimella: hiilikuituinen etupuskurin alle sijoitettu lisäkomponentti. Yli 100 km/h nopeuksilla se avautuu kahden Alfa™ CDC -moduulilla (iskunvaimennusjärjestelmä) ohjatun toimilaitteen avulla ja antaa lisävakautta kasvattaessaan auton pitovoimaa varsinkin nopeissa kaarteissa.

Aerodynaamisen kehitystyön tulos perustuu tuulitunneleissa suoritettuihin testeihin. Uuden Giulia Quadrifoglion luonnollinen pitovoimakerroin (Cz) on -0,1: mitä suurempi nopeus, sitä suurempi autoa maahan painava voima, mikä antaa lisävakautta ja parantaa ohjattavuutta.

ALFA™ DNA PRO

ALFA™ DNA PRO

Uusi Alfa™ DNA Pro -valitsin toimii vuorovaikutuksessa alustan iskunvaimennusjärjestelmän kanssa. Se mukautuu välittömästi auton käyttäytymiseen valitun ajotyylin mukaan:

– RACE aktivoi tehostustoiminnon ja parantaa pakokaasujen virtausta urheilulliseen ajamiseen kilparadoilla.

– DYNAMIC reagoi herkemmin jarrupolkimen ja ohjauspyörän liikkeisiin urheilullista ajotyyliä varten maanteillä.

– NATURAL ottaa käyttöön jousituksen mukavuutta korostavat piirteet ja tasapainottaa ajamista jokapäiväisessä matkanteossa.

– ADVANCED EFFICIENCY rajoittaa sylinterien toimintaa ja maksimoi energiansäästön sekä dynaamisen tehokkuuden.