Alfa Romeo innovaatio ja teknologia
  • LA MECCANICA DELLE EMOZIONI
  • UUDEN TEKNOLOGIAN AIKAKAUSI 
  • ALOITUS TYHJÄLTÄ SIVULTA
  • VALLANKUMOUKSELLINEN ALUSTA
  • TINKIMÄTÖN SYDÄN
  • KEHITTYNEIDEN AIVOJEN OHJAAMA
  • TUNTEET OHJAUSPYÖRÄN TAKANA
  • AINUTLAATUINEN ALFA ROMEO KÄSITTELY
  • PYRKIMYS KEVEYTEEN
  • AERODYNAAMISUUTTA
  • RADIKAALEJA VALINTOJA

LA MECCANICA DELLE EMOZIONI

Aidon Alfa Romeon tärkein tekijä on tunne. Tämä on sanonnan ”La Meccanica delle Emozioni” todellinen merkitys: sytyttää ajonautinto, joka ylittää odotukset. Sen state-of-the-art -teknologian ja innovatiivisen tekniikan tavoitteena on saavuttaa ilahduttava kokemus ohjauspyörän takana. Se on enemmän kuin kylmää, mielikuvituksetonta telemetriaa: se on tunne, kuten todellinen rakkaus on. Voisimme kuvailla sitä sanoilla irrationaalinen, vaistomainen, energinen, odottamaton. Se on kokeilemisen arvoinen.

UUDEN TEKNOLOGIAN AIKAKAUSI 

UUDEN TEKNOLOGIAN AIKAKAUSI

Alfa Romeo on paljon enemmän kuin italialainen merkki, joka on syntynyt yli sata vuotta sitten. Se on omistautumista, joka edustaa vieläkin jotain täysin originaalia ja tinkimätöntä, erityisesti innovaation ja tekniikan suhteen. Se on ennennäkemättömän voimakasta intohimoa autoiluun. Tämä uraauurtavan tekniikan historia jatkuu: 105. vuotenaan Alfa Romeo siirtyy uuteen aikakauteen mallilla Giulia Quadrifoglio. Auto, jota ei olisi voinut luoda kukaan muu, missään muualla maailmassa.

ALOITUS TYHJÄLTÄ SIVULTA

ALOITUS TYHJÄLTÄ SIVULTA

Vuonna 2013 Alfa Romeo loi ”Skunk Works” -yksikön, ainutlaatuisen suunnittelijoiden, insinöörien ja teknikoiden tiimin. Heidän tehtävänään oli palauttaa merkin maine ja innovoida seuraava vallankumouksellinen lähestymistapa. Heidän säännöt olivat pelkistettyjä ja selkeitä: tinkimätön intohimo ja ehdoton luova vapaus.
Skunks avasi tyhjän sivun listaten kaikki todellisen Alfa Romeon ominaisuudet. He eivät rakentaneet autoa, he loivat sen ylpeänä. Intohimon ja pioneerihenkensä ohjaamana Skunks toimitti Giulian Quadrifoglion markkinoille vain 2 vuodessa: puhtain Alfa Romeo DNA on palannut. On uuden innovatiivisen luvun aika.

VALLANKUMOUKSELLINEN ALUSTA

VALLANKUMOUKSELLINEN ALUSTA

Aidon ajonautinnon palauttamiseksi merkki loi uuden projektin koodinimellä Giorgio.
Alfa Romeon insinöörit suunnittelivat innovatiivisen RWD-alustan, jossa on ihanteellinen painojakauma 50/50 edessä ja takana, se on taottu ultrakevyiden materiaalien seoksesta ja suunniteltu tukemaan erilaisia ajoneuvoja. Giorgio-alustan järjestelmä, joka on yhtä aikaa kevyt ja jäykkä, on avaintekijä luokkansa parhaimman tehokkuuden ja turvallisuuden saavuttamisen kannalta. Sen tekniset erikoisuudet mahdollistavat lisäksi kunkin Alfa Romeon ylivoimaisen ajodynamiikan, joka on vertaansa vailla autoteollisuudessa.

TINKIMÄTÖN SYDÄN

TINKIMÄTÖN SYDÄN

Perustamisestaan saakka voimansiirto-innovaatio ajoi merkin legendaarisiin kilpa-ajo-saavutuksiin. Nykyisin merkin voimansiirron state-of-the-art -teknologiaa edustaa 510 hevosvoiman 2,9-litrainen V6 90° bi-turbomoottori, joka on valmistettu kokonaan alumiinista. Sensaatiomaisesta tehosta ja vääntömomentista huolimatta tämä V6 on erittäin tehokas eksklusiivisten sähköisten sylinterien deaktivointijärjestelmän ansiosta. Tämä tekniikka on luokkansa johtava innovaatio ja samaan aikaan paluu menneisyyteen: 80-luvun alussa Alfa Romeon insinöörit olivat ensimmäisenä maailmassa kehittämässä tätä konseptia.

KEHITTYNEIDEN AIVOJEN OHJAAMA

KEHITTYNEIDEN AIVOJEN OHJAAMA

Alfa Romeon sähköisiä järjestelmiä hallitsevat nyt oikeat ”aivot”. Chassis Domain Control -alustan ohjausjärjestelmä on moduuli, joka ohjaa ESC:n toimintaa, mukautuvia jousituksia ja integroitua jarrujärjestelmää. Tämän huippuluokan ratkaisun tarjoaa erityinen ”emotionaalinen älykkyys”, joka koordinoi minkä tahansa elektronisen järjestelmän intervention saavuttaakseen parhaan dynaamisen suorituskyvyn intuitiivisen ja houkuttelevan ajoelämyksen kautta.

TUNTEET OHJAUSPYÖRÄN TAKANA

TUNTEET OHJAUSPYÖRÄN TAKANA

Alfa Romeolla ajamisen on oltava ainutlaatuinen ja unohtumaton kokemus. Siksi merkin avantgardistinen suunnittelu on kehittänyt ainutlaatuisen jousitusjärjestelmän. Edessä on Alfa Romeon uusin luomus, päällekkäiset tukivarret, joissa on semi-virtuaalinen ohjauspyörän akseli, jonka avulla kuljettaja pystyy ohjaamaan nopeasti ja tarkasti, johtaen täydelliseen renkaan jälkeen radalla ja ainutlaatuiseen kontrollin tunteeseen. Giulian ja Stelvion takajousituksessa käytetään uutta AlfalinkTM-teknologiaa, alumiinista multilink-tuentaa, joka tarjoaa yhdistelmän ohjausta, pitoa, vakautta ja tärinänvaimennusta.

AINUTLAATUINEN ALFA ROMEO KÄSITTELY

AINUTLAATUINEN ALFA ROMEO KÄSITTELY

Yksi Alfa Romeon suunnittelutiimin kehittämistä kehittyneimmistä teknologisista ominaisuuksista on Torque Vectoring -teknologia. Se on järjestelmä, joka mahdollistaa voiman jakamisen kumpaankin pyörään, parantaen pitoa ja suorituskykyä. Tämä mahdollistaa nopean ohjauksen reagoinnin ja ainutlaatuisen renkaiden pidon korkeissakin nopeuksissa ja äärimmäisissä olosuhteissa. Alfa Romeo esitteli myös uuden Q4, eksklusiivisen on-demand AWD-järjestelmän, joka on suunniteltu tarjoamaan reaaliaikaisen suorituskyvyn hallinnan. Turvallinen ja sporttinen ratkaisu, joka mukautuu kaikkiin ajotapoihin ja tieolosuhteisiin tuottaen aidon Alfa Romeon AWD:n suorituskyvyn ja tehokkuuden.

PYRKIMYS KEVEYTEEN

PYRKIMYS KEVEYTEEN

Vähemmän painoa, enemmän nopeutta: Alfa Romeon kilpa-autoiluperintö oli kriittinen tekijä uusien ajoneuvojen kehittämisessä Giorgio-alustaan. Uusi valikoima saavuttaa luokkansa parhaan teho-painosuhteen ultrakevyiden materiaalien, kuten hiilikuidun, alumiinin ja alumiini/muovi-yhdisteen ansiosta. Kaikki uudet Alfa Romeo -moottorit on valmistettu alumiinista, Stelviossa ja Giuliassa on hiilikuituinen vetoakseli vakiona, kun taas Giulia Quadrifoglio on maailman ainoa sedan, jossa on täysin hiilikuituinen katto ja konepelti.

AERODYNAAMISUUTTA

AERODYNAAMISUUTTA

Perustamisestaan saakka Alfa Romeo on kehittänyt innovatiivisia ratkaisuja loistaakseen moottoriurheilussa: jatkuva aerodynamiikan tutkimus oli kriittinen tekijä erinomaisen suorituskyvyn saavuttamisessa.
Tänään, brändin sitoutuminen tuulitunnelissa mahdollisti Giulian Quadrifoglion kehittämisen maailman ainoaksi sedaniksi, joka on varustettu Active Aero System -tekniikalla, joka entisestään parantaa auton aerodynaamiikkaa suurissa nopeuksissa. Ilmanvastuskertoimen lisäksi suurta huomiota on kiinnitetty tehokkuuteen: Giulian Quadrifoglion ainutlaatuinen muotoilu saavuttaa luokkansa parhaan Cx-arvon (0,27).

RADIKAALEJA VALINTOJA

RADIKAALEJA VALINTOJA

Jokainen uusi Alfa Romeo on kehitetty tehokkaimmasta ja kilpailukykyisimmästä versiosta, Quadrifoglio. Tämä ensimmäinen versio on kehitetty pitäen mielessä tavoite optimaalisesta 50/50 painojakaumasta, jossa on pitkittäinen alumiinimoottori, hiilikuituinen vetoakseli ja runsaasti patentoituja teknisiä ratkaisuja. Lisäksi sillä täytyy olla paras teho-painosuhde, 0-100 km/h ajoitus ja huippunopeus. Se on valtava ero muihin merkkeihin: kun muut varustavat ”standardiversiota” saavuttaakseen suorituskykyisen auton, Alfa Romeo luo ”arkiautoja” superautoista.