Alfa Romeo lähtee jälleen Peking–Pariisi-kilpaan


Alfa Romeo -brändi osallistuu jälleen tähän ainutlaatuisen haastavaan kestävyysrallitapahtumaan, joka kattaa noin 14 000 km. Tapahtumaan osallistuu kaksi Giulia-vintage-mallia, ja joukkoon liittyy Pariisissa uusi Giulia, joka on viimeisin ja täydellisin Alfa Romeon urheilusedan.

 

Alfa Romeo osallistuu viidenteen historiallisen tarumaisen Peking–Pariisi-kilpa-ajon toisintoon. Tämän vuonna 1907 suoritetun ajon voitti Itala, jota ajoivat prinssi Prince Scipione Borghese ja Ettore Guizzardi, ja mukana oli myös Corriere della Sera -lehden journalisti Luigi Barzini. Edelliset toisinnot tapahtuivat vuosina 1997, 2007, 2010, 2013 ja 2014. Vuonna 2007 Alfa Romeo osallistui onnistuneesti Giulietta T.I. -mallilla. Vuonna 2016 tälle 13 695 kilometrin matkalle osallistuu kaksi legendaarisen Alfa Romeo Giulian mallia: autot, joiden perintö on nyt siirretty uudelle Giulialle, uusimmalle Alfa Romeon luomukselle, joka ilmentää tunteiden mekaniikkaa eli "meccanica delle emozioni" -ajattelua. Kaksi vintage-kilpailijaa ovat Giulia 1300 TI vuodelta 1969 ja Giulia Super 1.3 vuodelta 1973.

 

Autot lähtevät Pekingistä 12. kesäkuuta ja saapuvat Pariisiin 17. heinäkuuta Place Vendômelle 36 päivän pelottavien mutta ihastuttavien haasteiden jälkeen. Matkalla ajetaan 11 maan läpi: Kiina, Mongolia, Venäjä, Valko-Venäjä, Puola,Slovakia, Unkari, Slovenia, Italia, Sveitsi ja Ranska. Kaksi vaikeinta vaihetta kuljettajille ja autoille tulevat olemaan Gobin autiomaa-alue ja Mongolia. Tähän kestävyysajoon osallistuu seitsemän italialaista joukkuetta, joista viidellä on Alfa Romeo Giulia -mallit: kaksi Alfa Romeo -museosta / Scuderia del Portello, ja kolme yksityisessä omistuksessa olevaa mallia. Matkalla Kiinasta Eurooppaan Alfa-asiantuntijat ja vintage-mallien ihailijat saavat mahdollisuuden tavata näitä matkaavia legendoja eri Alfa Romeo -jälleenmyyjien luona; monet ihmiset eri maista ovat ihastuneita tähän Made in Milan -brändiin.

 

Virallista Alfa Romeo -klubia, Scuderia del Portello, tukee Mopar, jonka logo on näkyvästi esillä näissä vintage-kilpa-autoissa. Tämä kaikkien FCA-tuotemerkkien suositeltu palveluiden, varaosien, tarvikkeiden ja asiakastuen brändi antaa myös teknistä tukea ja huoltoa joillakin Euroopan alueen etapeilla. Joukkueilla on myös käytössään Mopar-logolla varustettuja lisävarusteita, kuten erityisiä asuja. Lisäksi joukkueet saavat tukea Gold-sponsorilta, Petronas Lubricantsilta. Se on teknis-kaupallinen yhteistyökumppani, joka kehittää ja valmistaa voiteluaineita ja käyttönesteitä FCA Groupin ajoneuvoihin. Petronas Selenian, joka on FCA Groupin ajoneuvojen tehtaalla käytetty ja jälkimarkkinoiden suositeltu moottoriöljy, logo on esillä joukkueen kahdessa Giuliassa. Logossa käytetään uudistettua grafiikkaa, millä juhlistetaan Petronas Selennan julkistuksen 25. vuotispäivää. Alfa Romeon, Moparin ja Selenian logot ovat esillä teknisen henkilöiden asuissa kilpailun ajan.

 

Paris Motor Villagessa, keskellä Champs Elysées -katua, järjestetään juhlatapahtuma 18. heinäkuuta, maratonkilpa-ajon jälkeen. Tilaisuuden aikana yleisöllä on tilaisuus ihailla uutta Giuliaa. Tässä autossa yhdistyvät tämän brändin uusin paradigma: se on sekoitus toiminnallista ja dynaamista kauneutta, sillä on täydellinen painojakauma, hämmästyttävä paino-teho-suhde sekä se on takavetoinen ja siinä on innovatiiviset huippuluokan suorituskyvyn moottorit. Myös Mopar on aktiivisesti mukana tässä iltatapahtumassa esittäen tuote- ja lisävarusteuutuuksiaan.

 

 

Torino, 10. kesäkuuta 2016