Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
  • YLEISKUVAUS
  • TYYLI
  • TEKNIIKKA
  • VOIMANSIIRTO
  • DYNAMIIKKA
  • TEHOKKUUS
  • QUADRIFOGLIO
  • X RAY
TYYLI

TYYLI

TARKOITUKSELLINEN KAUNEUS

Sivistyksen alkuajoista lähtien suunnittelijat ovat muokanneet teknisiä ja rakenteellisia inspiraatioita luonnon ja ihmisen anatomian ilmeisiin. Maailman kuuluisimmat arkkitehtuurin saavutukset ovat syntyneet löytämällä oikea tasapaino ihmisen ja rakenteiden tarpeisiin. Giulia Quadrifoglio on korkealuokkaisen suunnittelun äärimmäinen tuote.

ULKOTILAT

DRAMATIIKKAA ILMAN DRAAMAA

Uuden Giulia Quadrifoglion muotoilu edustaa dramatiikkaa, mutta siitä on jätetty pois kaikki tarpeeton draama. Sillä on vahva identiteetti ja olennaiset ominaispiirteet: ikoninen kolmiosäleikkö, aggressiivinen konepellin muotoilu, silmiinpistävällä tavalla korostetut kylkilinjat. Hiilikuidun laajamittainen käyttö katossa, konepellissä, takaosassa ja alahelmoissa tekee uudesta Giulia Quadrifogliosta erittäin kilpailuhenkisen auton. Takaveto ja täydellinen 50/50 tasapaino on saanut aikaan sijoitteluratkaisun, jossa matkustamo on takaa tuettu, konepelti on pitkä ja etupaneeli hyvin leveä. Mikään ei ole tarpeetonta: epäilemättäkin Alfa Romeo.

SISÄTILAT

KULJETTAJA ON MAAILMANKAIKKEUDEN KESKIPISTEENÄ

Maailman kuuluisimmat arkkitehtuurin saavutukset syntyvät aina löytämällä oikea tasapaino ihmisen, ympäristön ja rakenteiden tarpeisiin. Uusi Giulia Quadrifoglio on tämän ylevän suunnitteluajattelun ihastuttava tulos. Uudessa Giulia Quadrifogliossa kuljettaja on aina keskipisteenä, ohjaamon suunnittelussa on käytetty samaa lähestymistapaa kuin ulkoisessa muotoilussa: minimalistinen, edistykselliset materiaalit kuten hiilikuitu ja nahka, ihmisen ja koneen harmoniaan perustuva teknologia.

AINUTLAATUISUUS

KUN KIILTO KOHTAA ARVOKKUUDEN

Uuden Giulia Quadrifoglion yksityiskohdat kuuluvat todelliseen superautoon. Ergonomiset ja erittäin kevyet Sparco-istuimet yhdistävät tekniikan, mukavuuden ja lateraalisen tuennan.
Nahkapäällysteisessä ohjauspyörässä on punainen käynnistyspainike. Ergonomiset hallintalaitteet, infotainment-järjestelmä ja ajoasento takaavat kuljettajan ja auton täydellisen harmonian ja tuottavat ainutlaatuisia ajokokemuksia koko matkan ajan.



  • TYYLI
  • ULKOTILAT
  • SISÄTILAT
  • AINUTLAATUISUUS
TEKNIIKKA

TEKNIIKKA

EDISTYKSELLISIÄ INNOVAATIOTA

Uuden Giulia Quadrifoglion tekniset uudistukset parantavat suorituskykyä ja antavat erinomaisen ajamisen nautinnon. Ihmisen ja koneen suhde on aina kaiken innovoinnin ydinajatus ja tavoitteena onkin kehittää auto, joka on kuljettajan kehon, mielen ja sielun luonnollinen jatke.

ALFA™ CDC

HALLINTA MERKITSEE VOIMAA

Uuden Giulia Quadrifoglion hallitsevana ominaispiirteenä on sen ajodynamiikka. Alfa™-iskunvaimennusjärjestelmä (CDC) on moduuli, joka yhdistää ajonvakautusjärjestelmän, Alfa™ DNA Pron, Alfa™-aktiivivoimanjaon, Alfa™-aktiivi-ilmanohjauksen, integroidun jarrujärjestelmän (IBS) ja Alfa™-aktiivijousituksen sekä ohjaa tietyt tehtävät näille jokaiselle laitteelle parhaan dynaamisen suorituskyvyn saavuttamiseksi.

TURVALLISUUS

HUIPPULUOKAN INNOVAATIOT TURVALLISUUTEEN

Uusi Giulia Quadrifoglio yhdistää aidot ajamisen tunteet ja johtavat turvajärjestelmät, jotka takaavat, että kuljettaja ja matkustaja voivat tehdä matkaa rennosti ja mukavasti. Etutörmäysvaroitusjärjestelmä (FCW) ja autonominen hätäjarrutus (AEB) jalankulkijan tunnistustoiminnolla, kaistavahti (LDW) ja nopeusrajoittimella varustettu vakionopeudensäädin ovat kaikki vakiovarusteita.

IBS

INTEGROITU JARRUJÄRJESTELMÄ
 

Uudessa Giuliassa on (ensimmäisenä maailmassa) uusi sähkömekaaninen järjestelmä, joka yhdistää ajovakauden hallintajärjestelmän ja perinteisen jarrujärjestelmän: integroitu jarrujärjestelmä (IBS). Se optimoi painojakauman ja vähentää jarrupolkimen sykkimistä, minkä lisäksi se antaa välittömän jarrupolkimen palautesignaalin ja mahdollistaa näin ennätyksellisen lyhyen jarrutusmatkan: 100 km/h nopeudesta nollaan vain 32 metrin matkalla.

INFOTAINMENT

INTOHIMO SINUN KÄSISSÄSI

Uudessa Giulia Quadrifogliossa on vakiovarusteena täysin uuden sukupolven infotainment-järjestelmä, johon kuuluu 6,5 tuuman teräväpiirtonäyttö, Bluetooth, USB, ohjauspyörän säätimet ja ajotietokoneen 7 tuuman LCD –värinäyttö. Käyttöliittymä on toteutettu intuitiivisella Rotary Pad -käyttölaitteella. Tilauksesta infotainment-järjestelmään saa korkeatasoisen 8.8" Connect 3D Nav -navigaattorin, digitaaliradion (DAB).
Uuteen Giulia Quadrifoglioon voi saada myös Harman Kardon™ -äänentoistojärjestelmän, johon on kanavoitu 900 W tehot 14 kaiuttimelle mukaanlukien kaksi takakaiutinta ja yksi subwoofer.

  • TEKNIIKKA
  • ALFA™ CDC
  • TURVALLISUUS
  • IBS
  • INFOTAINMENT
VOIMANSIIRTO

VOIMANSIIRTO

ON AIKA TAAS LENTÄÄ

Uusi Giulia Quadrifoglio ei ole ainoastaan Alfa Romeon kakkien aikojen nopein porrasperäinen auto. Kaikkein tärkein tunne, jonka auto voi antaa kuljettajalle, on aito riemu. Kaikki on suunniteltu ajonautinnosta tinkimättä. Tielle ei ole ollut tarkoitus rakentaa häkkejä, siksi uusi Giulia Quadrifoglio antaa vapauden tunteen, joka tulee sydämestä saakka: voimansiirtojärjestelmä.

MOOTTORI

SYDÄN ON LIHAS

Uuden Giulia Quadrifoglion sydämenä on bensiinikäyttöinen 2.9 V6 bi-turbo ja 90° vastakkaiset sylinterit. Tämä moottori tuottaa 510 hv tehon ja 600 Nm vääntömomentin käyntinopeusalueella 2500–5000 1/min.
Tämä uusi moottori on kehitetty tiiviissä yhteistyössä Ferrarin kanssa. Kokonaan alumiinista tehtynä se on erittäin tehokas ja silti kevyt.

VAIHTEISTO

VAIHDA INTOHIMOON

Uudessa Giulia Quadrifogliossa on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto, joka on suunniteltu antamaan kuljettajalle täydellinen ajamisen hallinta.
Se on kevyt ja tarkka ja yhdistetty herkkäliikkeiseen ohjaukseen, tarjoten kokoluokassaan ennennäkemätöntä tunnetta ja ajonautintoa.

  • VOIMANSIIRTO
  • MOOTTORI
  • VAIHTEISTO
DYNAMIIKKA

DYNAMIIKKA

VOIMANSIIRRON TASAPAINOA

Uusi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio on enemmän kuin kokoluokkansa parhaan teho/paino-suhteen työnäyte, se on osoitus siitä, kuinka tätä voimaa tulee käyttää. Sen täydellinen 50:50 painojakauma antaa ihanteellisen tasapainon ja tuo esiin takavetojärjestelmän edut etumoottorissa ajoneuvossa. Yhdistämällä takavedon Giulia Quadrifoglion eteen asennettuun 6-sylinteriseen moottoriin Alfa Romeon suunnittelutiimi on onnistunut erinomaisella tavalla jakamaan painon koko alustalle.

UUSI ALFA LINK™-JOUSITUS

PATENTOIDUT DYNAAMISET RATKAISUT

Uusi Giulia on varustettu uudella patentoidulla Alfa™-tukivarsiratkaisulla: etupyörien kaksoistukivarsi puolikiinteällä ohjausakselilla ja takajousitus neljällä kokopitkällä ja yhdellä puolipitkällä tukivarrella. 
Etupyörien kaksoistukivarsi puolikiinteällä ohjausakselilla pitää etupyörät täysin kohtisuorassa tien pinnan suhteen jopa nopeissa kaarteissa, mikä parantaa ohjauspyörän lineaarista vääntövastusta 20 % ja vähentää aliohjautumista.
Takajousitus neljällä kokopitkällä ja yhdellä puolipitkällä tukivarrella antaa luokkansa parhaan käsittelytuntuman (vaakasuora pito) ja tarjoaa myös ensiluokkaista mukavuutta.

 

VOIMANJAKO

ALFA™-AKTIIVIVOIMANJAKO

Uusi Giulia Quadrifoglio on varustettu innovatiivisella järjestelmällä, joka takaa optimaalisen voimanjaon taka-akselille, mikä on mahdollista kaksi kytkintä sisältävän elektronisesti ohjatun tasauspyörästön ansiosta. Tuloksena on parempi pito ja turvallisempi hallinta suurillakin nopeuksilla, kaarteissa ja kaiken tyyppisillä tien pinnoilla.

AKTIIVINEN ILMANOHJAUS

ALFA™-AKTIIVI-ILMANOHJAUS

Uusi Giulia Quadrifoglion ainoa porrasperäinen auto maailmassa, joka on varustettu Active Aero -ilmanohjaimella: hiilikuituinen etupuskurin alle sijoitettu lisäkomponentti. Yli 100 km/h nopeuksilla se avautuu kahden Alfa™ CDC -moduulilla (iskunvaimennusjärjestelmä) ohjatun toimilaitteen avulla ja antaa lisävakautta kasvattaessaan auton pitovoimaa varsinkin nopeissa kaarteissa.
Aerodynaamisen kehitystyön tulos perustuu tuulitunneleissa suoritettuihin testeihin. Uuden Giulia Quadrifoglion luonnollinen pitovoimakerroin (Cz) on -0,1: mitä suurempi nopeus, sitä suurempi autoa maahan painava voima, mikä antaa lisävakautta ja parantaa ohjattavuutta.

 

ALFA™ DNA PRO

ALFA™ DNA PRO

Uusi Alfa™ DNA Pro -valitsin toimii vuorovaikutuksessa alustan iskunvaimennusjärjestelmän kanssa. Se mukautuu välittömästi auton käyttäytymiseen valitun ajotyylin mukaan:

  • RACE aktivoi tehostustoiminnon ja parantaa pakokaasujen virtausta urheilulliseen ajamiseen kilparadoilla.
  • DYNAMIC  reagoi herkemmin jarrupolkimen ja ohjauspyörän liikkeisiin urheilullista ajotyyliä varten maanteillä.
  • NATURAL ottaa käyttöön jousituksen mukavuutta korostavat piirteet ja tasapainottaa ajamista jokapäiväisessä matkanteossa.
  • ADVANCED EFFICIENCY rajoittaa sylinterien toimintaa ja maksimoi energiansäästön sekä dynaamisen tehokkuuden.
  • DYNAMIIKKA
  • UUSI ALFA LINK™-JOUSITUS
  • VOIMANJAKO
  • AKTIIVINEN ILMANOHJAUS
  • ALFA™ DNA PRO
TEHOKKUUS

TEHOKKUUS

ULTRAKEVYIDEN MATERIAALIEN LAAJAMITTAINEN KÄYTTÖ

Uusi Giulia Quadrifoglio yhdistää erinomaisella tavalla suorituskyvyn ja tehokkuuden. Kun Alfa DNA™ Pron avulla valitaan Advanced Efficiency -ajotila, 2,9 litran V6-moottori voi käydä vain kolmella aktiivisella sylinterillä. Myös uusimman sukupolven start-stop-järjestelmä lisää polttoainesäästöjä kaupunkiliikenteessä.

KEVEYS

ULTRAKEVYIDEN MATERIAALIEN LAAJAMITTAINEN KÄYTTÖ

Uuden Giulia Quadrifoglion runko on erikoislujaa terästä, helmat ja ovet alumiinia sekä konepelti ja katto hiilikuitua. Lisäksi hiilikuituiset aerodynaamiset lisäkkeet ja vetoakseli toimivat tasapainoisesti yhteen täysalumiinisen jousituksen kanssa.

KULUTUS

SYLINTERIEN DEAKTIVOINTI

Kaikki elektroniset järjestelmät toimivat saumattomasti yhteen ja auttavat kuljettajaa minimoimaan polttoaineen kulutuksen. Elektronisesti ohjatun, patentoidun sylinterien deaktivointijärjestelmän ansiosta uudella Giulia Quadrifogliolla voit ajaa 100 km matkan vain 8,5 litralla polttoainetta CO2-päästöjen ollessa vain 198 g/km (yhdistetty ajo).

  • TEHOKKUUS
  • KEVEYS
  • KULUTUS
QUADRIFOGLIO

QUADRIFOGLIO

TAIKAUSKOISUUS TUO SUORITUSKYKYÄ

Kaikki alkoi vain yksinkertaisesta onnen toivomuksesta ja päätyi symboliksi, joka on vieläkin maagisempaa: Alfa Romeon rataennätykset ja voittokulku sekä niitä tuoneet kuljettajat. Kun Ugo Sivocci voitti Targa Florion vuonna 1923, ensimmäisenä maalilinjan ylitti hänen neliapilansa. Siitä lähtien Quadrifoglio on ollut Alfa Romeon mukana kaikkein legendaarisimmissa voitoissa: P2-luokan maailmanmestaruusajoista vuonna 1925 aina Formula 1 -luokan maailmanmestaruuksiin mallilla 'Alfetta' 158 ja 159 vuosina 1950 ja 1951. Se on todiste eräänlaisesta onnesta, jonka voit saavuttaa ottamalla suunnittelun yhtä vakavasti kuin Alfa Romeo.

X RAY

X-RAY

Jokaisen upean suorituksen takana on upeita innovaatioita.

Katso video Giulia Quadrifogliosta ja ymmärrät mitä 'La Meccanica delle Emozione' tarkoittaa.

X Ray