Alfa Romeo Giulia
  • YLEISKUVAUS
  • TYYLI
  • TEKNIIKKA
  • VOIMANSIIRTO
  • DYNAMIIKKA
  • TEHOKKUUS
TYYLI

TYYLI

SYTYTÄ UUDELLEEN TOIVEIDEN LIEKKI

Alfa Romeo kutsuu sitä 'tarkoitukselliseksi kauneudeksi'. Jokainen mekaaninen yksityiskohta tuo esiin voimakkaan muotolinjan, joka korostaa uuden Giulian suorituskykyä ja ilmentää sen aerodynamiikkaa. Suunnittelussa ei ole mitään draamaa, vaikka jokainen valinta onkin dramaattinen intohimoiselle harrastajalle. Sen omaperäinen tyyli palauttaa mieliin Alfa Romeon hengen ja edustaa aikakautensa klassista työnäytettä.

MUOTOILU

EPÄILEMÄTTÄ ALFA ROMEO

Uusi Giulia on mestariteos, johon kätkeytyy 106 vuoden omistautuminen autoteollisuuden kehittämiseen.

Korin ulkomuoto edustaa Alfa Romeon loistokasta evoluutiota sekä teknologian että tyylikkyyden näkökulmasta. Legenaarinen 'kolmio' on puoleensavetävä kutsu kaikille brändin harrastajille. 'V'-muoto ja lihaksikkaat muotolinjat ovat selkeä signaali, joka korostaa korin alle kätkettyä voimaa. Sen profiili ilmentää liikkuvaa voimaa. Jokaisen ratkaisun taustalla on yksinkertaisuus, tasapaino ja harmonia.

SISÄTILAT

YKSINKERTAISESTI KULJETTAJAKESKEINEN.

Uuden Giulian ohjaamon johtavana suunnitteluajatuksena oli sijoittaa kuljettaja kaikkien ergonomisten hallintalaitteiden keskipisteeseen. Harmoninen, näkymätön käyttöliittymä mahdollistaa täyden komennon ja hallinnan kojelautaan, matkamittariin, vaihteistoon ja ohjauspyörään. Kaikki on työstetty ainutlaatuisen italialaisen tyylin mukaan, jossa muoto, toiminta ja kauneus yhdistyvät samaan intensiiviseen kokemukseen ja kohdentuvat kaikkiin aisteihin.

AINUTLAATUISUUS

LUOTU JA VALMISTETTU ITALIASSA

Italialainen lähestymistapa suunnitteluun yhdistää toisiinsa yksinkertaisuuden, materiaalien laadun ja intohimoisen käsityön. Ensimmäinen asia, jonka kuljettaja aistii autossa, on laadukkaista materiaaleista syntyvä ensiluokkainen vaikutelma: pinnat kokopuuta, harjattua alumiinia, Pieno Fiore -nahkaa ja teknisiä kankaita. Ohjauspyörän päällysteenä on kaikkein hienoin nahka ja siinä ainutlaatuisia yksityiskohtia: käynnistyspainike, joka sytyttää aidon rakkauden uuteen Giuliaan jokaisella ajomatkalla.

  • TYYLI
  • MUOTOILU
  • SISÄTILAT
  • AINUTLAATUISUUS
TEKNIIKKA

TEKNIIKKA

KEHITTÄMÄSSÄ INNOVATIIVISIA TUNTEITA

Vaikka uudessa Giuliassa onkin kaikki edistyksellisen turva- ja viihdetekniikan varusteet, tarpeeton on jätetty pois. Auton hallinta on selkeää ja intuitiivista. Se kohdistaa kuljettajan huomion turvallisesti tiehen ja perustaa auton hallinnan ihmisen ja koneen symbioosiin: näin ollen auton ja kuljettajan välillä ei todellakaan ole rajoja.

TURVALLISUUS

TURVALLISUUS JA JÄNNITYS VAKIONA

Puhtaan ajonautinnon lisäksi Alfa Romeo Giulia tarjoaa myös erinomaiset turvajärjestelmät. 
Alfa Romeo Giulia sai 5 tähteä Euro NCAP -turvallisuusluokituksessa saavuttaen 98% pistettä aikuismatkustajien turvallisuudessa, mikä on kaikkien aikojen korkein saavutettu pistemäärä. 

Vakiona kaikissa Giulia-malleissa on etutörmäyksen varoitusjärjestelmä (FCW), automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEB) jalankulkijoiden tunnistuksella sekä kaistavahti (LDW). Lisävarusteena on saatavissa myös kuolleen kulman tunnistin (BSM).

 

INTEGROITU JARRUJÄRJESTELMÄ (IBS)

AUTOMAAILMAN ENSIESITTELY

Uudessa Giuliassa on ensimmäisenä maailmassa uusi sähkömekaaninen järjestelmä, joka yhdistää ajovakauden hallintajärjestelmän ja perinteisen jarrujärjestelmän komponentit samaan ainutlaatuiseen sähkömekaaniseen yksikköön. Integroitu jarrujärjestelmä optimoi painojakauman ja vähentää jarrupolkimen sykkimistä, minkä lisäksi se antaa välittömän palautesignaalin ja mahdollistaa näin ennätyksellisen lyhyen jarrutusmatkan: 100 km/h nopeudesta nollaan vain 38,5 metrin matkalla.

INFOTAINMENT

INTOHIMO SINUN KÄSISSÄSI

Uudessa Giuliassa on kokonaan uusi infotainment-järjestelmä, johon kuuluu 6,5 tuuman teräväpiirtonäyttö, Bluetooth, USB ja ohjauspyörän säätimet. Käyttöliittymä on toteutettu intuitiivisella Rotary Pad -käyttölaitteella. Tilauksesta infotainment-järjestelmään saa Connect 3D Nav 8.8" -navigaattorin, DAB-vahvistimen ja ajotietokoneen 7 tuuman LCD-värinäytön. Uuteen Giuliaan on saatavilla myös edistyksellinen ajonautintoa täydentävä Sound Theatre -äänentoistojärjestelmä, johon kuuluu 10 kaiutinta subwoofer mukaan lukien.

  • TEKNIIKKA
  • TURVALLISUUS
  • IBS
  • INFOTAINMENT
VOIMANSIIRTO

VOIMANSIIRTO

UUDEN TUNTEEN SYDÄMESSÄ

Uusi Giulia on saatavissa kahdella moottorilla, molemmat turboahdettuja ja rakennettu alumiininlohkoon yhdistämään suorituskyky ja tehokkuus ennennäkemättömällä tasapainolla.
2,0 litran bensiinimoottori tuottaa 200 hv tehon 8-nopeuksisella automaattivaihteistolla ja 2.2 litran dieselmoottori, joka on saatavissa 150hv teholla 6 –vaihteisella manuaalivaihteistolla tai 180hv teholla joko 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai 8 –vaihteisella automaattivaihteistolla. Turboahdin toimii myös alhaisilla käyntinopeuksilla ja lisää vääntöä tarpeen mukaan, mikä varmistaa herkkyyden ilman turboviivettä.

DYNAMIIKKA

DYNAMIIKKA

TINKIMÄTÖN AJAMISEN NAUTINTO

Aidon Alfa Romeon rakentaminen on kuin suunnittelisi auton ilman kompromisseja, mikä merkitsee kuljettajalle intuitiivista, joskin turvallista ajokokemusta. Uusi Giulia ei ole vain porrasperäinen auto, joka tuottaa mahtavaa dynaamista suorituskykyä, vaan se merkitsee myös intohimoa, jännitystä ja aitoja elämyksiä. Nämä tunteet nousevat esiin mekaanisista ominaisuuksista: takavetoinen alusta, optimaalinen painojakauma, erinomainen jousitusratkaisu ja vertaansa vailla oleva tehon ja painon suhdeluku.

TAKAVETO

DYNAMIIKKAAN SULAUTUNUT JÄNNITYS

Takavedon paluu yhdessä tarkan ja täsmällisen ohjauspyörän kanssa edustaa aidolla tavalla urheilullista ja mukavaa ajonautintoa. Matkustamon takaosa on suoraan vetävien pyörien päällä ja tasapainotettu pituussuuntaisesti alumiinirunkoisen moottorin ja hiilikuituisen vetoakselin kanssa. Sen kaikki teho välittyy tiehen Giulian optimaalisen painojakauman ansiosta.

NEW ALFALINK™ SUSPENSIONS

VAPAUTUNUT INTOHIMO TÄYDESSÄ KONTROLLISSA

Uusi Giulia on varustettu uudella patentoidulla Alfa Link™-jousitusratkaisulla. Etupyörien kaksoistukivarsi puolikiinteällä ohjausakselilla pitää etupyörät täysin kohtisuorassa tien pinnan suhteen jopa nopeissa kaarteissa, mikä parantaa ohjauspyörän lineaarista vääntövastusta 20 % ja vähentää aliohjautumista. Takajousitus neljällä kokopitkällä ja yhdellä puolipitkällä tukivarrella antaa luokkansa parhaan käsittelytuntuman (vaakasuora pito) ja tarjoaa samalla ensiluokkaista mukavuutta.

ALFA ™ DNA

ASETTAUDU UUTEEN TUNTEESEEN

Alfa™ DNA toimii moottorin parametrien mukaan ja mukautuu kaasupolkimen, jarrun, ohjauspyörän, moottorin ja Alfa™-aktiivijousituksen (jos varusteena) liikkeisiin valitun ajotyylin perusteella.
Dynamic  reagoi herkemmin jarrupolkimen ja ohjauspyörän liikkeisiin urheilullista ajotyyliä varten. 
Natural
 on mukavuutta korostava jousitusasetus antaen tasapainoa jokapäiväiseen ajamiseen. 
Advanced Efficiency maksimoi energian säästön ja dynaamisen tehokkuuden.

  • DYNAMIIKKA
  • TAKAVETO
  • UUSI ALFA LINK™-JOUSITUS
  • ALFA ™ DNA
TEHOKKUUS

TEHOKKUUS

INNOVAATIO SAA AIKAAN ERINOMAISTA TEHOKKUUTTA

Hiilikuituinen vetoakseli ja alumiinirunkoinen konepelti, ovet, moottori, jousitus ja jarrusatulat: uudessa Giuliassa on aivan uudella tavalla optimoitu painojakauma. Nämä valinnat parantavat tehokkuutta ja ajodynamiikkaa sekä vähentävät merkittävästi polttoaineen kulutusta ja päästöjä.

AERODYNAMIIKKA

VIRTAVIIVAINEN SUUNNITTELU

Uuden Giulian aerodynaaminen suunnittelu ja testaaminen tuulitunnelissa on tuottanut erinomaista tulosta. Sen C-arvo on 0,25. Varsinkin korin alapuolinen suojaus ja tuulenohjainlevy parantavat ilmavirtausta auton alla kuten myös takaosan aerodynaamista virtauksen hallintaa, minkä ansiosta turbulenssia on vähemmän ja dynaaminen tehokkuus huippuluokkaa.

  • TEHOKKUUS
  • AERODYNAMIIKKA