Alfa Romeo 4C
  • YLEISKUVAUS
  • TYYLI
  • TEKNIIKKA
  • SUORITUSKYKY
  • MATERIAALIT
  • DYNAMIIKKA
  • TEHOKKUUS
  • LISÄVARUSTEET
TYYLI

TYYLI

TOTEUTUNUT UNELMA

4C-mallin suunnittelu henkii historiaa ja palauttaa mieleen 33 Stradalen erehtymättömän tyylin: olennainen kauneus äärimmäisen mekaniikan ilmentäjänä.
Alfa Romeo 4C on valmistettu Modenassa kahden erinomaisuuden yhdistelmäksi: Alfan suunnittelu ja Maseratin valmistus. Suorituskyky voi olla todella vetoavaa.

ULKOTILAT

AERODYNAAMISTA LOISTOA

Alfa Romeo 4C:n olemus on yksinkertainen: aitoa suorituskykyä. Suorituskyky tiivistyy ulkonäköön eikä lopu siihen. Jokaisella 4C-mallin henkeäsalpaavalla yksityiskohdalla – kuten sulavapiirteisyys, voimakkaat linjat ja ilmanottokanavat – on erityinen aerodynaaminen tehtävä edistää myötävirtauksia ja parantaa vakautta suurilla nopeuksilla.

SISÄTILAT

KILPAILUHENKISET SISÄTILAT

Ulkovarusteiden tapaan myös auton sisävarusteet on suunniteltu täsmälliseen toimintaan ja ilmentämään Alfa Romeon kilpailuhenkeä. Rungon suunnittelussa on lähdetty yksiosaisesta hiilikuitukuoresta. Istuinten vahvistettu komposiittirakenne on vuorattu erikoispehmustein. Ohjauspyörän runkona on ruiskupuristettu kappale, jossa kaikki hallintalaitteet on suunnattu kuljettajaan päin. Alumiinipolkimet ja kantapääsuojukset edustavat urheilullisen ominaisilmeen viimeisiä pieniä yksityiskohtia.

 

AINUTLAATUISUUS

YLELLISIMMÄT
 YKSITYISKOHDAT

4C-mallin jokainen yksityiskohta kipinöi intohimoa urheiluun. 17–19 tuuman kevytmetallipyörät ovat erikokoiset edessä ja takana, mikä takaa täydellisen tasapanon ja parhaan dynamiikan. Brembo-jarrusatulat neljällä pienellä männällä ovat saatavissa neljällä värillä: harmaa, musta, keltainen ja tietenkin punainen. Korin värinen tai hiilikuituinen spoileri (saatavissa lisävarusteena), Bi-LED-ajovalot hiilukuitureunuksilla, ilmanottokanavat sivuilla, kaksoispakoputket, urheiluistuimet ja yksiosainen hiilikuitukori sopivat saumattomasti yhteen ja tekevät 4C-mallista pienen, mutta vaikuttavan Alfa Romeon mestariteoksen.

  • TYYLI
  • ULKOTILAT
  • SISÄTILAT
  • AINUTLAATUISUUS
TEKNIIKKA

TEKNIIKKA

VALMIS TOIMINTAAN

Herkkyys on olennaista silloin, kun tarkoitus on hämmästyttää. Uusi kiihtyvyysohjauksella varustettu TCT-kaksoislevykytkin optimoi vaihteenvaihdon ja kiihdytyksen, kun taas hauskuus kilparadoilla voidaan varmistaa asettamalla intuitiivinen D.N.A.-valitsin Race-ajotilaan.

 

ALFA TCT

TÄSMÄLLISET REAKTIOT

Kaksoislevykytkimellä varustettu Alfa TCT -voimansiirto varmistaa nopeimmat mahdolliset vaihteensiirrot kaikissa olosuhteissa ja innovatiivinen käynnistysohjaus optimoi ajoneuvojärjestelmiä hyödyntäen kaiken käytettävissä olevan voiman kiihdytykseen.   

Alfa D.N.A.

D.N.A. SISÄLTÄÄ KAIKEN

Alfa Romeo 4C on suunniteltu kuljettajan ympärille. Alfa D.N.A. -valitsimessa on kolme asetusta (Dynamic, Natural ja All Weather), joiden avulla auto mukautuu tien olosuhteisiin ja kuljettajan ajotyyliin. Ja ainutlaatuinen kilparadoille tarkoitettu Race-ajotila vie ajokokemuksen täysin uuteen ulottuvuuteen. Dynamic-valinnalla ajovakauden säätöjärjestelmä ja ABS-järjestelmä poistuvat toiminnasta luovuttaen näin auton hallinnan kokonaan kuljettajalle. Digitaalisen mittariston ja nestekidenäytön konfiguraatio muuttuu ajotavan mukaan ja näyttää kulloinkin niitä tietoja, jotka ovat olennaisimpia sen hetkiselle Alfa D.N.A. -asetukselle.

  • TEKNIIKKA
  • ALFA TCT
  • Alfa D.N.A.
SUORITUSKYKY

SUORITUSKYKY

ALFA ROMEON JÄNNITTÄVYYS. VOIMAA.

4C-mallin 1750 kuutiosenttimetrin turboahdettu voimanpesä edustaa aivan uusinta tekniikkaa. Ja Alfa Romeon suunnittelijat ovat kehittäneet tästä teknologiasta vieläkin aggressiivisemman ja tehokkaamman. Tämä pieni mutta mmästyttävä moottori tuottaa ennennäkemätöntä urheilullista suorituskykyä ja kaikki tietenkin suunniteltu antamaan aitoa Alfa Romeon tunnetta: sitä on ajettava ennen kuin sen uskoo.

MOOTTORI

PIENI ISKUTILAVUUS, SUURI SUORITUSKYKY

Suorasuihkutuksella ja turboahtimella varustettu nelisylinterinen 240 hv, 1750 cc bensiinimoottori, runko kokonaan alumiinia, erittäin suorituskykyinen ja huippuvääntömomentti 350 Nm, josta 80 % on käytettävissä käyntinopeudella 1700 1/min.  Alfa Romeo 4C:n huippunopeus on yli 250 km/h ja se kiihtyy paikaltaan 100 km/h nopeuteen vain 4,5 sekunnissa: todella uskomaton suoritus.

HUUHTELEVA

HUUHTELEVA TURBOAHDIN

Alfa Romeo 4C:n edistyksellinen huuhtelutekniikka maksimoi vääntömomentin alhaisilla moottorin käyntinopeuksilla ja tuottaa enemmän tehoa kuljettajan niin käskyttäessä. Huuhtelutekniikan lisäksi moottoriin kehitetty myös uuden sukupolven turboahdin ja pulssikatalysaattorin käsittävä pakosarja.

JÄLKIKÄYNTIPUMPPU

JÄLKIKÄYNTIPUMPPU

Kaikkien parhaiden kilpa-autojen tapaan 4C käyttää automaattista jäähdytysjärjestelmää, joka suojaa turboahdinta. Moottorin sammuttaminen aiheuttaisi normaalisti öljykierron pysähtymisen ja voiteluvaikutuksen heikentymisen ja sen seurauksena mahdollisesti moottorivaurioita. Jälkikäyntipumppu kierrättää öljyä turboahtimen läpi, kunnes on täysin jäähtynyt.

  • SUORITUSKYKY
  • MOOTTORI
  • HUUHTELEVA
  • JÄLKIKÄYNTIPUMPPU
MATERIAALIT

MATERIAALIT

KEVEYDEN PAINO

Hiilikuitu on korkeimman tason high-tech-materiaalia autotekniikan suunnittelussa. Alfa Romeo 4C Coupén alusta on yksiosainen hiilikuitukappale, joka painaa vain 65 kilogrammaa. Kampikammio sekä rungon etu- ja takaosat on valmistettu alumiinista, jossa yhdistyvät lujuus ja äärimmäisen kevyt paino. Korin ulkopinta on SMC- komposiittia: matalatiheyksinen ja erittäin kevyt materiaali (20 % kevyempi kuin teräs), jonka geometrinen stabiliteetti on teräksen luokkaa ja huomattavasti alumiinia parempi.  

DYNAMIIKKA

DYNAMIIKKA

TÄYDELLINEN TASAPAINO, TÄYDELLINEN SUORITUSKYKY

Keskikokoisen moottorin ja erittäin kehittyneen jousitusratkaisunsa ansiosta (päällekkäinen ylätukivarsi edessä, edistyksellinen McPherson takana) 4C on täydellisen tasapainoinen ja tien olosuhteisiin mukautuva auto kaikilla nopeuksilla. Tehokas jarrujärjestelmä, itsejäähdyttävät reikälevyt ja Brembo-jarrusatulat etupyörissä pysäyttävät 4C-mallin 100 km/h nopeudesta paikalleen vain 36 metrin matkalla.  Alfa Romeo 4C:ssä on erikokoiset renkaat edessä ja takana, mikä takaa täydellinen pidon kaiken tyyppisillä teillä ja kaikenlaisissa sääolosuhteissa.

TEHOKKUUS

TEHOKKUUS

CONCENTRATED EFFICIENCY

Auton kokonaiskuivapaino on vain 895 kilogrammaa; Alfa Romeo 4C:n paino/teho-suhde on yksi autoteollisuuden pienimpiä: alle 4 kg/hv. Takaveto on tullut takaisin ja juuri siksi 4C tuottaa mahtavan ajonautinnon sekä uskomattoman kilpa-autoilun tunteen.

LISÄVARUSTEET

LISÄVARUSTEET